На 11 април 2025 г. в София официално стартира националната кампания за превенция на рака на гърдата под надслов „Самопрегледай се! Ранната диагностика може да спаси твоя живот!“. Кампанията има за цел да насърчи жените в България да правят редовен месечен самопреглед на гърдите – навик, който може буквално да спаси живот.
Синево – горд партньор на тази важна инициатива
Като медицинска лаборатория, за която профилактиката и здравната информираност винаги са били приоритет, Синево България застана рамо до рамо с водещите институции и партньори в тази социално значима кауза. Вярваме, че здравето започва с информираността, а ранната диагностика – с действие и отговорност.
Символичният старт на кампанията беше отбелязан с осветяване на Националния дворец на културата в розово – цветът, който олицетворява борбата с рака на гърдата. Това мощно визуално послание привлече вниманието на столичани и медии към темата и даде ясен знак: всяка жена заслужава шанс за навременна диагноза и лечение.
Документалният филм „Цвете в буря“ – пет лични истории, които трогнаха публиката
По време на премиерата беше представен документалният филм „Цвете в буря“, в който пет вдъхновяващи жени разказват за своята битка с диагнозата, страховете, но и силата и надеждата, които откриват в себе си. С участието на актрисата Ана Пападопулу и музиката на Мария Каракушева, филмът не остави никого безразличен.
Информация, достъпност и грижа – основите на кампанията
Кампанията продължава с разпространение на образователни брошури, инфографики и видеа в социалните мрежи, които учат как правилно да се извършва самопреглед и на какво трябва да се обръща внимание. Призоваваме всяка жена – отдели няколко минути всеки месец за себе си. Самопрегледът е прост навик, но с огромна сила.